Page 200 - 循人中学行政手册Tsun Jin High School Administative Manual
P. 200
2.5 Pintu besar mesti dikunci pada pukul 7.00 petang hingga 6.00 pagi hari esok. Pintu besar
hanya boleh dibuka untuk kakitangan sekolah-sekolah dan orang-orang dengan urusan rasmi.
2.6 Selalu berjaga-jaga apabila menjalankan tugas , sama ada pada waktu siang atau malam.
(Masa bertugas: 7.00am ke 7.00pm @ 7.00pm ke 7.00am)
2.8 Menolong pihak sekolah menegah kelakuan tidak baik dalam kalangan pelajar.
2.9 Menyiram pokok bunga setiap hari.
2.10 Membersihkan dan menyapu kawasan sekolah apabila diperlukan.
2.11 Tugas-tugas lain apabila diarahkan.
F6 印刷规则 Peraturan Pencetakan
一、可印刷文件有: (一)考卷。Kertas peperiksaan.
(二)学校主办或协办之各类活动的文件。Dokumen aktiviti yang diluluskan.
(三)各处室应用表格、通告、请柬等。Dokumen pejabat.
(四)校长特别指示。Arahan khas daripada pengetua.
二、印刷原稿必须在 3 天前交至印刷室(假期不计算在内)。
Dokumen yang perlu dicetak hendaklah dihantar 3 hari sebelumnya.
三、印刷时须注意数量之准确性,以免浪费纸张。Bilangan cetakan hendaklah tepat.
四、紧急印刷必须获得校长室及教务处的批准或指示。
Sebarang cetakan yang perlu dipercepatkan hendaklah mendapat kelulusan terlebih dahulu.
五、考卷以外的文件必须获得有关单位的批准。
Semua cetakan hendaklah mendapat kelulusan kecuali kertas peperiksaan.
F7 办公室规则 Peraturan Penggunaan Pejabat
一、开放时间 Pintu dibuka pada:
(一)上课天 Hari bersekolah :6.00am ~ 6.00pm
(二)学校假期 Cuti sekolah :7.00am ~ 4.30pm
星期天及公共假期不开放。Tutup pada hari Ahad dan cuti umum.
二、办公室内除学校所提供器材外,不得自己增添其他器具,以免影响办公室整
洁。Segala kemudahan dan peralatan dalam pejabat akan dibekalkan oleh pihak sekolah.
Guru adalah dilarang menambahnya dengan sesuka hati.
三、 若非必要时,请勿召集学生于办公桌周围,以免影响其他老师办公。
Pelajar adalah dilarang berkumpul beramai-ramai di sekeliling tempat duduk guru.
四、请时常整理办公桌或周围作业、杂物等。Tempat duduk dan meja haruslah sentiasa kemas.
五、办公室冷气开放时, 请关上玻璃窗, 并请最后一个离开办公室的教职员关上所有电
源, 包括电灯、电扇、冷气机。Mengamalkan prinsip menjimat penggunaan tenaga elektrik.
六、开关玻璃窗时请小心。Membuka dan menutup tingkap cermin dengan berhati-hati.
七、凡非办公时间,若须使用办公室,得经校长批准。(回校时请出示职员证及批
准使用办公室函件并在签到记录簿上签名)Penggunaan pejabat guru selain dari
waktu pejabat hendaklah mendapat kelulusan terlebih dahulu daripada pengetua.
八、 办公室内的设施或器材未经事务主任许可,请勿改变位置。
Dilarang mengalihkan kemudahan yang dibekalkan dengan sesuka hati.
九、 本校之任何物件未经批准,请勿带离本校。
Dilarang membawa keluar sebarang kelengkapan.
十、 所有办公桌位由校长室统一处理,请勿自行更换座位。
Dilarang menukar tempat duduk yang telah ditetapkan.
事-4
23-10xzF.doc